2013-06-10
18:10:05

Götet bjöd på allt och lite till - "Det kommer aldrig va över för mig"
 Långhelg i Götet med syster blev precis det vi tänkt och så himla bra! Vi åkte ner till Göteborg i fredags med ett stopp på Åhaga outlet (nelly.com) och redan där blev det shopping, inte så mycket men bra grejer. Sen fortsatte vi mot Götet. Jag körde och jag måste säga att det verkar vara den mest krångliga stad att köra i i hela Sverige! Har dom hört talas om vanliga korsningar (+)?? Utöver att man måste åka runt ett kvarter för att kunna svänga höger (vänster) så kommer det massor spårvagnar över allt! Men ja vi kom fram till hotellet iaf och sen lyckades jag även köra bort till Nordstan och parkera. YEAH! Sen var det bara att gå ut på stan. Vi sparade Zara, Mango och Topshop till lördagen för att ha något att göra. Blir lätt så att man är där inne i någon timme eller så :) Så vi kollade runt och åt sushi. Efter att jag lagt fram alla bra argument till varför vi helt spontant skulle gå på Liseberg (som vi inte ens tänkt på finns i götet innan vi kom ner) så går Milla med på det så vi åker dit och åker mest bergodalbanor men även några snurrande krauseller. Spinrock var läskigast av alla för den grejen man sitter fast i åkte ut lite när vi var högst upp och tittade rakt ner i marken - läskigt! Kändes som om jag skulle åka ur + att jag är höjdrädd. Bra kombo??
 
 
I lördags var det dags för mer shopping och chill på stan. Vi var nog inne på just Zara i 2 timmar och vi träffade på den enda otrevliga människan i Göteborg. Super otrevlig var hon (som stod vi provrummen)!! Men jag hittade några riktigt fina toppar och sommarlinnen. Här nedanför ser ni två av dom. Kommer lägga upp alla plagg jag köpte senare.

Efter det så åt vi lunch och jag kunde inte motstå den underbart goda hallonpajen som stod och väntade på mig. 
 
På kvällen var det dags för Håkan Hellström konsert på Slottsskogsvallen och Shit vad bra han är!! Inte bara låtarna är bra utan hela upplägget med scenen och mellan snacket och ALLT!! Han fanns redan i mitt hjärta (i den delen jag har avsatt för just artister och sånt) men nu har han utökat sin plats!! Vi köpte även varsin väska med Håkan tryck på. Måste säga att hans nya singel nog är den bästa låten och bilden är så fin.
Hur ska en Håkan Hellström konsert avslutas på om
inte med ett stort jäkla fyrvärkeri!?!?!??!!!!!!!!
 
 
I söndags kollade vi lite mer på stan (kan man få nog av Göteborg??) och gjrode några sista shoppingfynd. Vill inte se mitt kontoutdrag efter den här helgen :S men jag är nöjd med allt och hade en så himla härlig helg med syster att det är värt allt!! Det är tillomed värt att ha feber idag :P Jag pallade inte trycket helt för i morse vaknade jag med 38,2 i feber. Hahahahaa
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: