2012-12-18
23:29:24

Pepparkakshus
Idag tog jag tag i julen och bakade ett pepparkakshus på frihand, alltså inga mallar!! Svårt tänker ni men det gick riktigt bra!! Kolla vilket fint hus jag fick ihop och nu saknades bara glasyren som jag snabbt rörde ihop.
Så på med glasyren och huset var nästan fulländat, nu saknades bara gubbarna som ska bo i huset och dom  gjorde jag och dom fick kläder av glasyr. Dom får föreställa mig, mamma, pappa, milla och peter.
Sen tog jag fram en bricka och la ut bomull som fick föreställa snö och skulle bara lyfta över huset till brickan när.....väggarna lossnar och far ner  i golvet och blir till tusen bitar......
....så nu har jag ett galet snyggt tak och 5 gubbar och bomullssnö!! Lyckan är total - vilken dag!!
Blir att göra nya väggar i morgon men svårt att få dom lika snygga som orginalet..
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: