2014-12-31
14:41:00

2014 - what a year
Jag hoppas ni alla har haft en himla bra jul och längtar lika mycket som jag efter 2015!
 
Januari:
Första tävlingen och även min födelsedag - kunde det bli bättre!? Super härligt att få träffa alla mina drillkompisar och min familj samtidigt som jag gör det jag älskar. Hur gick det då?? Ja det kunde gått bättre men till SM kvalade jag iaf :)
 
Februari:
Andra tävlingen och den gick bättre än den första :) Jag fick frågan från Bjuv om jag ville vara med i deras senior team och där med ha chansen att åka på VM - Ja tack! Super kul att få frågan och super härligt team <3
 
Mars:
Första bossesglassen och årets tredje tävling - Kalmardrillen! Sedan var vi försena så vi fick inte vara med på Knalledrillen som vi brukar så då blev det en längre träningsperiod än vad vi brukar ha då :)
 
April:
Första tävlingen (Skånedrillen) med teamet för mig - känn ingen press , nej, nej. Undra vem de flesta kollade på när vi körde :P Men det gick bra och vi vann :D
Thomas var även här och pimpade mitt solo - alltid härligt att träffa Thompa!!
 
Maj:
 
SM GULD SM GULD
Den spänningen som var efter SM finalen går inte att beskriva - shit vad nervösa vi var!
Men det gick bra och vi vann med 0.95 (om jag minns rätt) poängskillnad till Kalmar som oxå var grymma!
Men vi tog det och vi fick guldstaven - första gången för mig och det var underbart!!
 
Efter prisutdelningen var det dags att berätta vilka som skulle få representera Sverige på VM.
Deet kunde inte ha blivit bättre! Vi fick åka i teamet, Anna i solo och Anna + Clara i duett - helt galet och ni som var där vet att jag inte kunde sluta gråta av lycka. Sedan blev det även klart att jag fick åka på European cup med solot. Är så nöjd och stolt allt som har med SM att göra <3
 
Juni:
Juni bestod mest utav träning inför sommarens tävlingar och jag hade även kommit på tillsammans med Sara att jag skulle tävla i 2stav på Cupen så då var det två program som skulle tränas på :)
 
Men nöje blev det oxå! Milla och jag åkte till Stockholm för att gå på Filip och Fredriks 200:e podcat i globen och oxå slog publikrekord - sjukt roligt! Dagen efter det åkte vi buss till Göteborg (påmin mig om att aldrig göra det igen, sååå långt) och att shoppa, gå på bio och tillslut göra det vi åkte dit för - Håkan Hellström på Ullevi - även där publikrekord och en helt galen kväll. Självklart hade vi ståplats så vi stod mitt i publikhavet och sjöng och dansade loss till alla låtar!! Tack Milla för dom underbara dagarna <3
 
Juli:
Det var då det gällde och vi åkte till Wursburg i Tyskland i en vecka. Först var det dags att tävla i tvåstav och det gick igentligen inte så bra men det gick tillräckligt bra för att efter finalen ta hem en 3:e plats och en av två av Sveriges första medaljer utomlands! Den andra medaljen tog Sara i samma klass som mig men hon tog guld!
Sen var det fokuspå solot och det kunde bara gått bättre om vi varit i en högre hall för det var takhöjden som gjorde det svårt för oss. Men jag är sjukt nöjd och slutade efter en super runda som bästa svenska seniorsolist :D
 
 
Augusti:
VM here we come!
 
Det var dags för VM i Nottingham i England. bästa veckan på året!
 
Jag fick bära in flaggan på invigningen och sedan var det igång. Vi fick köra två gånger pga av musikstrul och då gick det väldigt bra så härligt att vi fick göra som det var tänkt :)
Anna gjorde bra ifrån sig i både comp. och solot och sedan gjorde Anna och Clara sin bästa omgång med duett på hela säsongen - bättre gick det inte att avsluta!!
Sen blev det London precis efter VM med nästan hela teamet - super kul efter som jag inte varit där innan :)
 
September:
 
Var en lugn månad och det var mest träning och jobb på schemat.
Jag startade min nybörjargrupp tillsammans med Matilda. Vilket härligt gäng det är och super kul att de flesta fortfarande är kvar :)
Jag åkte till Timrå/Sundsvall och koreograferade program till deras juniorteam - Marry the night
Jag fick även frågan igen om jag ville vara med i teamet i år igen - klart jag vill!!
 
Oktober:
Då "fick" jag mitt nya solo av Adrien - så kul att jobba med honom igen och det blev så bra programmet :D <3
Så resten av månaden bestod av att träna in solot.
Vi körde första träningen med teamet och så kul att även Anna och Clara var med!
 
November:
Fanns det nån ledig helg?? 
Jag åkte till Stolckhom för att umgås med Åsa, Filippa och Anette :) Livet är en schlager - here we come!!
Det blev så klart singstar, shopping, middagar, och musikal <3 Så underbar helg!!
 
Helgen efter åkte jag till Närpes för att träna teknik med deras drillare - lika kul som vanligt!
Sen var det jobb och en träningsdag i fristad som fick fylla ut de andra två helgerna i november.
 
December:
Det var fullbokat i schemat då oxå :)
 
Träningshelg med teamet och jobb. Julfest med VM och J&J - super kul och inte alls som jag hade tänkt att det skulle va :)
Slog nog rekord med antal biobesök det här året :) hela 3 stycken och två av dom nu i december - Håkan på Ullevi och Hungergames 3 - får försöka slå det nästa år!
Jag hade en underbar jul och nu taggar jag fördet nya året som firas in med Challe och några fler :)
 
Allt har varit så underbart bra det här året men det bästa av allt är att jag ska bli moster och det är inte långt kvar - 3 veckor :) <3
 
 
Gott Nytt År <3
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: