2011-09-22
13:59:45

Italy part 2
Vi vaknade på fredagen till strålande sol och gick ut på balkongen och såg alla bergen som omringade Bormio. Super fint! Vi gick ner till frukosten och sedan gjorde vi i ordning oss för att gå på stan. Vi hinner lagom ner i lobbyn tills Jenny Persson ringer från Sverige och säger att dom har flyttat konventet till en annan mindre stad. Hon visste inte var eller hur långt bort. Vi går ner på stan i väntan på mer info. Jag ett sms från Sabrina som håller i hela konventet och där hon säger att konventet är i Oleggio. VART FAN LIGGER OLEGGIO?? Ingen vet, dom på turistinfon måste googla det för att vet var det ligger. Det visar sig sedan att det ligger ca 3 timmar bort med bil. Så åter till hotellet för att packa ihop och boka om till ett nytt hotel.
In i bilen med all packning och oss och så åkte vi mot Oleggio, denna gången åkte vi inte över bergen utan nedanför. Väldigt fin utsikt längs med vägen och vi stannade i Lecco, väldigt fin stad. Där åt vi lunch (pizza) för det finns ju två saker som man bara måste göra när man är i Italien. Äta pizza och pasta!! Sedan åkte vi vidare mot Somma Lombarda där vårat hotell låg. Dt var skyltat mot hotellet vid två ställen och sen tog skyltarna slut och sen fick vi gissa oss fram så efter att ha kört runt i Somma Lombarda så hittade vi hotellet som låg utanför stan vid Malpensa Airport. Vi ar super trötta och törstiga så vi går ner till baren för att ta en drink.
Jag beställer en Sex on the beach och efter 5 minuter så kommer hon ut och säger att dom inte har en av delarna för att göra en helt annan drink och när jag då säger att jag skulle ha Sex on the beach så går hon för att fixa till den. Efter ytterligare 10 minuter så kommer hon ut igen för att säga att dom inte har rätt saker för att gör den heller, så jag beställer i stället en Tequila sunrise. Maria beställer in sin drick och varsin drink till Frida och Lisa. Dom får sina drinkar men jag som bestälde först har fortfarande itne fått min drink så vi frågar vart den är coh då trodde dom att dom två som var till Lisa och Frida var till mig?? Hmm logiken i det är 0. Men tillsist får jag min drink och vi går in i restaurangen för att äta. Melon och parmaskinka - Gud va gott!!

To be continued!


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: